Minnen från barndomen.

2011-06-29 @ 22:19:37

Var ute i den underbara kvällen och gick en lagom promenad. Kvällen är fortfarande varm men natten är på väg och då är den tid då alla underbara dofter kommer fram. Vi gick förbi en lång rad av kaprifoler och doften som kom går inte att beskriva.

Den är så härlig och precis så luktade mina barndoms somrar som jag hade vid min mormor och morfars sommarstuga. De hade en spaljé med just kaprifoler och när solen gick ner och daggen började lägga sig så kom denna doften. Tänk er den härliga doft och lommen som hoar ute på sjön...MAGISKT...det var då trollnatten började.

Jag får en klump i magen för den tiden var den absolut bästa...doften tog mig tillbaka 35 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: