Tandoorikyckling

2010-10-02 @ 10:51:04

Drömde om Robson Green inatt, ni vet han i Mord i Sinnet, vi åkte spårvagn tillsammans. Han är en lite goding så det skulle vara helt okej.

Snart ska vi, jag och sonen åka till Backaplan, som är ett köpcenter i närheten där jag bor. Han behöver mössa och vantar för den eländiga kylan kryper närmare. Jag ska hämta ut en bok som jag beställde på Bokia förra veckan. Det är `Den oskyldige mannen`av John Grisham.
 Lånade den på biblioteket i somras och tårarna rann när jag läste den. Det är en sann historia om två män som blir anklagade och dömda till dödsstraff. En mycket bra bok som jag rekommenderar och som gjorde att jag blev emot dödsstraff.

I närheten ligger en indisk affär där jag tänkte inhandla mina kryddor till Tandoorikycklingen som vi ska äta i morgon. Kryddorna jag ska ha är: tandoorimasala, tandooripaste, spiskummin. Sedan ska jag ha vanlig yoghurt, vitlök och färsk ingefära. Detta ska blandas ihop med kycklingen och jag tänkte göra det idag så blir det supergott.
Sedan äts det med basmatiris och naanbröd. Jag brukar baka naanbröd men det blir inte lika fint som det köpta.

Nej, kaffet väntar..ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: